gents

Gents unleashes Bulldog in Antwerp

Gents laat Bulldog los op Antwerpen

Gents lâche Bulldog à Anvers

English

Boutique agency Gents takes their new client Bulldog Gin to the streets of Antwerp. With a slightly provocative, insightful and bold awareness campaign launching the ‘We Are Bulldog’ brand signature. 

By combining clever guerrilla tactics with above-the-line media, Gents re-invents and re-writes the rules of visual propaganda. 

Attitude is a little thing that makes a big difference. (W. Churchill)

Starting from the manifesto of Bulldog Gin, where Winston Churchill is quoted, Gents translated the bold and defiant attitude of the brand into a contemporary and visually unique campaign with a disruptive black and white personality. Bold words and statements communicate the attitude of Bulldog Gin in a straightforward way across the streets of Antwerp, addressing the social mavericks in Belgium’s - so they say - boldest city. 

To accomplish the underground effect, propaganda-alike posters, stickers and stencils were spread across the city centre of Antwerp. This visually bold universe is documented and shared on the Bulldog Tumblr wearebulldog.be.

CREDITS

Client—BulldogMarketing Manager Campari Benelux—Tihana Rapic
Senior Brand Manager Campari Benelux—Miek Pauwels
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers
Graphic Design—Martijn Leenaers
Digital Design—Simon Pertz
Development—Ibe Vanmeenen, Diederik Van Hoorebeke

 

Gents laat haar nieuwe klant Bulldog Gin los in de straten van Antwerpen. Met een licht uitdagende, minimalistische en een tikje gewaagde campagne vertaalt het bureau de ‘We Are Bulldog’ manifesto van de eigenzinnige zwarte fles in deze ‘Be Anything. Unlabel’ campagne.

Door een combinatie van speelse guerrilla met meer traditionele media knipoogt Gents naar provocatieve visuele propaganda in een opmerkelijke out-of-home campagne. 

Attitude is a little thing that makes a big difference. (W. Churchill)

Vertrekkend van het manifest van Bulldog Gin, waar de geest van Winston Churchill rondwaart, transformeert Gents de uitdagende attitude van het merk in een hedendaagse en visueel unieke campagne met een onderscheidende zwart/witte persoonlijkheid. 

De tone-of-voice is significant Bulldog. Eigenzinnige taal gesproken door eigenzinnige types. Waarom Antwerpen gekozen werd als epicentrum van de campagne hoeft dan ook geen betoog.  

Gents stond in voor de strategische vertaling en visuele branding. Zowel het inhoudelijke als het visuele werd door Gents vanuit het manifest gecreëerd. Om een underground effect te realiseren werden zwart/witte propaganda posters, stickers en stencils over de stad verspreid. Dit universe with an attitude wordt ondersteund en gedeeld op de Tumblr-pagina wearebulldog.be. 

CREDITS 

Client—Bulldog
Marketing Manager Campari Benelux—Tihana Rapic
Senior Brand Manager Campari Benelux—Miek Pauwels
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers
Graphic Design—Martijn Leenaers
Digital Design—Simon Pertz
Development—Ibe Vanmeenen, Diederik Van Hoorebeke

L’agence boutique Gents emmène son nouveau client, Bulldog Gin, dans les rues d’Anvers. Pertinente, audacieuse et un brin provocatrice, la campagne de sensibilisation lance la signature « We Are Bulldog ».

En associant d’ingénieuses tactiques de guérilla aux médias above the line, Gents réinvente et redéfinit les règles de la propagande visuelle.

L’attitude est une petite chose qui fait une grande différence.
(W. Churchill)

En se basant sur le manifeste de Bulldog Gin, qui cite Winston Churchill, Gents a transposé l’audace et l’irrévérence de la marque dans une campagne contemporaine et visuellement unique, dotée d’une personnalité perturbatrice en noir et blanc. Les déclarations et les mots audacieux véhiculent sans détour l’attitude de Bulldog Gin dans les rues d’Anvers, en interpellant les anticonformistes sociaux de la ville – selon eux – la plus intrépide de Belgique.

Pour obtenir un effet clandestin, des affiches, des autocollants et des dessins au pochoir façon
« propagande » ont été disséminés dans tout le centre-ville anversois. Cet univers visuellement impertinent est documenté et partagé sur le Tumblr de Bulldog wearebulldog.be.

CREDITS 

Client—Bulldog
Marketing Manager Campari Benelux—Tihana Rapic
Senior Brand Manager Campari Benelux—Miek Pauwels
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers
Graphic Design—Martijn Leenaers
Digital Design—Simon Pertz
Development—Ibe Vanmeenen, Diederik Van Hoorebeke