gents

Gents makes sure every second counts for SOS Children’s Villages

Gents laat elke seconde tellen voor SOS Kinderdorpen

Avec Gents, chaque seconde compte pour SOS Villages d'Enfants


English

Gents, the Belgian-based interactive agency has developed an interactive YouTube campaign for SOS Children’s Villages. The campaign employs the mechanism of a preroll countdown timer, allowing the viewer to offer a donation in the form of “seconds”. 

Because when it comes to children living in war-torn regions of the world, every second counts. The preroll therefore confronts the viewer with the daily reality of many of Syria’s children, while displaying a real-time donation which also counts down with the timer. 

The sooner the viewer clicks away from the preroll, the more they are asked to donate. Which is SOS Children’s Villages’ way of turning the YouTube preroll into a genuine “donation preroll”!

Every donation goes towards reconstructing the recently bombed children’s village in Damascus. The sooner we help, the sooner these children can rebuild their future. 

Want to help by making a donation? Go to elkesecondetelt.sos-kinderdorpen.be/ and help.

Belgisch interactief bureau Gents ontwikkelde een interactieve YouTube preroll campagne voor SOS Kinderdorpen. De campagne vertrekt vanuit het mechanisme van de wegtikkende preroll en biedt de kijker de mogelijkheid om seconden te doneren. 

Want elke seconde telt. Zeker in een oorlogsgebied, zeker voor kinderen. In de preroll wordt de kijker geconfronteerd met de dagelijkse realiteit van Syrische kinderen in oorlogsgebied. Dit terwijl een realtime donatie met de timeline mee wegtikt. 

Wie sneller wegklikt, wordt gevraagd meer te doneren. Zo maakt SOS Kinderdorpen van de YouTube preroll een heuse ‘donation preroll’!  

Wil jij ook helpen door te doneren? Ga naar elkesecondetelt.sos-kinderdorpen.be/ en help.

L'agence belge interactive Gents a conçu une campagne de préroll YouTube pour l'ONG SOS Villages d'Enfants. Cette campagne se base sur le mécanisme d'une publicité préroll décomptant les secondes avant le lancement d'une vidéo et donne aux internautes la possibilité de faire un don à chaque seconde. 

Car chaque seconde compte. Surtout en zone de guerre, surtout pour les enfants. Dans le préroll, les internautes sont confrontés à la réalité du quotidien des enfants syriens qui se trouvent dans la zone de combat. En même temps, le montant d'une donation en temps réel se réduit au fur et à mesure que la vidéo avance. 

Plus vous cliquez rapidement, plus votre don sera important. SOS Villages d’Enfants a ainsi transformé le préroll YouTube en un véritable « préroll de donation » !  

Les dons serviront à reconstruire le village d'enfants qui a récemment été bombardé à Damas. Plus vite nous apporterons notre aide, plus vite les enfants auront à nouveau des perspectives d'avenir.

Vous voulez vous aussi contribuer en faisant un don ? Visitez http://chaquesecondecompte.sos-villages-enfants.be/ et contribuez.

Media

Download zip gents-makes-sure-every-second-counts-for-sos-childrens-villages