gents

Gents & Lokerse Feesten kickstart the festival season together

Gents & Lokerse Feesten zetten het festivalseizoen in met nieuwe look

Gents et Lokerse Feesten donnent le coup d’envoi de la saison des festivals

English

Interactive agency Gents visually revamps one of Belgium’s leading summer festivals: Lokerse Feesten. The aim was to create a mobile- & music-first rebranding to kickstart the festival’s 44th season.

Since 1975 the Lokeren-based festival has welcomed thousands of local and international artists and visitors. Gents captures the strong atmosphere of the festival in a vibrant visual identity, using a poppy & playful design to visualise music vibes and share festival information.

Gents looked at ways to combine eye-catching colours with strong photography suited to a mobile-sized context. Inspired by the festival’s line-up and the bands’ instruments, a jack cable sets the tone throughout the entire branding, from logo design to website interface and social identity. The jack cable connects band news with festival information and online with offline touchpoints.

Follow the jack cable as it announces the festival’s first headliners, in an exciting announcement video and discover more by plugging into the brand-new website at www.lokersefeesten.be. Check out the announcement video here.

CREDITS

Interactief communicatiebureau Gents herdefinieert de visuele stijl van één van Belgiës grootste festivals: de Lokerse Feesten. Om het 44e seizoen van het festival aan te kondigen, creëerde Gents een mobile- & music-first rebranding.

Sinds 1975 verwelkomde het Lokerse festival duizenden lokale en internationale artiesten. Gents vertaalde de unieke en levendige festivalsfeer in een dynamische look, waar een speels design de muzikale vibes tot leven brengt.

Gents combineert opvallende kleuren met sterke fotografie, perfect voor een mobiele context. De jack kabel vormt de blauwe draad in de nieuwe branding en verbindt fans met het festival. Van nieuwe headliner drops tot sfeerbeelden en praktische informatie. De nieuwe look van het festival omvat een dynamisch logo, een knallende website en een eye-catching branding op on- en offline touchpoints.

Volg de blauwe draad en ontdek nu de eerste headliners van het festival in een knallende aankondigingsvideo. Ontdek hier de gloednieuwe website: www.lokersefeesten.be. Bekijk de aankondigingsvideo hier

CREDITS

L’agence interactive Gents revisite visuellement un des principaux festivals de Belgique, en l’occurrence Lokerse Feesten. L’objectif consistait à créer un rebranding mobile et axé sur la musique pour inaugurer dignement la 44e édition du festival.
 
Depuis 1975, le festival, qui a le centre de Lokeren pour cadre, a accueilli des milliers d’artistes et de visiteurs locaux et internationaux. Gents en a capturé l’ambiance typique pour la transposer en une identité visuelle forte, concrétisée par un design ludique et délicieusement pop, afin de visualiser les ondes positives du festival et de partager toutes les informations qui le concernent.
 
Gents a cherché à combiner des couleurs chatoyantes et une photographie de qualité, adaptée à un contexte formaté pour les appareils mobiles. Inspiré par l’affiche du festival et par les instruments des groupes invités, un câble jack met d’emblée le visiteur au diapason à travers tout le branding, du design du logo à l’interface du site web, en passant par l’identité sociale. Le câble jack fait le lien entre l’actualité des groupes, les informations sur le festival et les points de contact hors ligne.
 
Suivez le câble jack au fur et à mesure qu’il annonce les têtes d’affiche du festival le temps d’une vidéo d’annonce et découvrez-en plus en vous branchant sur le tout nouveau site à l’adresse www.lokersefeesten.be. Découvrez la vidéo ici.

CREDITS