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Gents creates the #reallyuglysweater for SOS Children's Villages

Gents lanceert de #reallyuglysweater voor SOS Kinderdorpen

Gents crée le #reallyuglysweater pour SOS Villages D'Enfants

English

There are ugly Christmas sweaters. And there’s the #reallyuglysweater. Take a closer look at it and you’ll see: the normally oh-so-peaceful crib is being bombed in the midst of a Syrian refugee camp. An ugly but very real scene for all those struggling in Syria on a daily basis. Gents created the fashion statement of the year to showcase the other side of the holidays and to ensure a truly merry Christmas for all children. One ugly sweater at a time.

Buy your #reallyuglysweater at reallyuglysweater.be and support Syrian kids in need. The proceeds will be donated to SOS Children’s Villages. 

About SOS Children’s Villages
SOS Children’s Villages has been working in Syria for the past 30 years. Since the start of the civil war in 2011, the organization has increased its support in the country further. Today, about 200 children out on their own can find a new home in one of the two children’s villages in Damascus. In Tartus and Aleppo, SOS Children’s Villages provides temporary shelter to more than 300 unaccompanied children, with the aim of reuniting them with their families as quickly as possible. Another 2,500 children can go to the SOS child-friendly spaces during the day, where they can play, learn and grow in safety.

CREDITS
Client — SOS Children's Villages Belgium
Head of Partnerships & external communication — Tom Moons
Agency — Gents
CEO & Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
CCO & Partner — Tim Helsen
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Senior Creative — Vincent Daenen
Creative Strategist — Janne Van Robays
Interactive Design Director — Simon Pertz
Senior Web Architect — Diederik Van Hoorebeke
Senior Interactive Designer — Thomas Heylen
Senior Designer — Martijn Leenaers
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Albane Paret
 

Lelijke kersttruien genoeg tijdens de feestdagen, maar geen enkele zo lelijk als de #reallyuglysweater. Als je goed kijkt, zie je dat het normaal oh-zo-vredige kerststalletje gebombardeerd wordt in een Syrisch vluchtelingenkamp. Een vreselijk tafereel dat voor velen in Syrië helaas dagelijkse realiteit is. Gents toont zo de keerzijde van de feestdagen en bezorgt Syrische kinderen in nood een welverdiende warme kerst.

Koop je eigen #reallyuglysweater op reallyuglysweater.be en steun de Syrische kinderen in nood in Aleppo en Tartous. De opbrengst wordt gedoneerd aan SOS Kinderdorpen.

Over SOS Kinderdorpen
SOS Kinderdorpen ondersteunt al bijna 30 jaar kinderen in nood in Syrië. Sinds de burgeroorlog in 2011 heeft de organisatie die steun nog versterkt. Vandaag vinden zo’n 200 kinderen die er alleen voor staan een nieuwe thuis in twee SOS kinderdorpen rond Damascus. In Tartous en Aleppo biedt SOS Kinderdorpen tijdelijke opvang aan ruim 300 onbegeleide kinderen, met als doel hen zo snel mogelijk te herenigen met hun familie. Nog eens 2.500 kinderen kunnen overdag terecht in SOS Kindvriendelijke ruimtes, waar ze in alle veiligheid kunnen spelen, leren en groeien.

CREDITS
Client — SOS Kinderdorpen
Head of Partnerships & external communication — Tom Moons
Agency — Gents
CEO & Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
CCO & Partner — Tim Helsen
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Senior Creative — Vincent Daenen
Creative Strategist — Janne Van Robays
Interactive Design Director — Simon Pertz
Senior Web Architect — Diederik Van Hoorebeke
Senior Interactive Designer — Thomas Heylen
Senior Designer — Martijn Leenaers
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Albane Paret

Il y a les affreux pulls de Noël et il y a le #reallyuglysweater. Regardez-le de plus près et vous verrez : la crèche d'habitude si paisible se fait bombarder au beau milieu d'un camp de réfugiés syriens. Un message affreux mais tellement réel pour tous ceux qui luttent chaque jour en Syrie. Gents a créé le vêtement choc de l'année pour montrer l'autre côté des fêtes et garantir un Noël vraiment joyeux à tous les enfants du monde. Un pull affreux après l'autre.

Achetez votre #reallyuglysweater sur reallyuglysweater.be et soutenez les enfants syriens dans le besoin. Les bénéfices seront reversés à SOS Villages d'Enfants.

À propos de SOS Villages d'Enfants
Depuis 30 ans, SOS Villages d'Enfants soutient les enfants dans le besoin en Syrie, un soutien encore renforcé dans la région depuis la guerre civile qui a éclaté en 2011. Aujourd'hui, environ 200 enfants ayant perdu leur famille peuvent trouver un nouveau foyer dans l'un des deux Villages d'Enfants SOS de Damas. À Tartous et à Alep, SOS Villages d'Enfants offre un hébergement temporaire à plus de 300 enfants non accompagnés dans le but de les réunir avec leur famille le plus vite possible. Quelque 2 500 autres enfants peuvent se rendre dans les espaces SOS pendant la journée pour jouer, apprendre et grandir en sécurité.

CREDITS
Client — SOS Villages d'Enfants
Head of Partnerships & external communication — Tom Moons
Agency — Gents
CEO & Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
CCO & Partner — Tim Helsen
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Senior Creative — Vincent Daenen
Creative Strategist — Janne Van Robays
Interactive Design Director — Simon Pertz
Senior Web Architect — Diederik Van Hoorebeke
Senior Interactive Designer — Thomas Heylen
Senior Designer — Martijn Leenaers
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Albane Paret