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Gents wins 4 Lovie Awards for Ray-Ban's #Reflections campaign

Gents décroche 4 Lovie Awards pour la campagne #reflections de Ray-Ban

Gents wint 4 Lovie Awards voor Ray-Ban #Reflections campagne

English

The Lovie Awards are the European sisters to the international Webby Awards, showcasing projects that excel creatively and on overall experience. On October 13th the Ray-Ban #Reflections app was awarded with no less than 4 Lovie Awards:

- 2 silver awards in the category Mobile: Lifestyle and Social: Best use of photography
- 1 bronze award in the category Mobile: Best User Experience
- 1 People’s Lovie Award in the category Mobile: Lifestyle

The Ray-Ban #Reflections app lets you shoot, edit and share unique double exposure pictures. In one fluid motion users can create #Reflections.The app lets every selfie tell a story and translates Ray-Ban’s contemporary lifestyle into an inspirational new visual universe.

The Belgium-based interactive agency, responsible for the concept and implementation, has also created the #Reflections online platform. This is a crowdsourced visual community where fans can share their #Reflections and browse through all the created pictures. A section of Ray-Ban’s global website is daily updated with user-generated #Reflections. Every user has their own #Reflections account filled with his or her artful pictures, curated by Ray-Ban.

The global digital concept was launched earlier this year and has gained a lot of attention. The concept has already won an FWA of the day on March 15th and was featured on leading websites and blogs.


Download the app for iOS and for Android.

Credits 

Client—Ray-Ban (Luxottica)
Global Director of Social Media and Digital Innovation—Nathan Gray
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design & Development—Thomas Heylen, Simon Pertz, Diederik Van Hoorebeke
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers

Les Lovie Awards sont les homologues européens des Webby Awards internationaux. Ils mettent en avant des projets qui se distinguent par leur créativité et l’expérience globale qu’ils génèrent. Le 13 octobre, l’appli #Reflections de Ray-Ban a décroché pas moins de 4 Lovie Awards :

- 2 médailles d’argent dans la catégorie Mobile: Lifestyle et Social: Best use of photography

- 1 médaille de bronze dans la catégorie Mobile: Best User Experience

- 1 People’s Lovie Award dans la catégorie Mobile: Lifestyle

L’appli #Reflections de Ray-Ban permet de prendre, de modifier et de partager des photos uniques en double exposition. L’utilisateur crée des #Reflections en un seul mouvement fluide. L’appli garantit des selfies qui racontent une histoire. Elle transpose le mode de vie contemporain propre à Ray-Ban dans un nouvel univers visuel source d’inspiration.

Basée en Belgique, l’agence interactive chargée du concept et de l’implémentation a également créé la plateforme #Reflections en ligne. Il s’agit d’une communauté visuelle collaborative où les fans peuvent partager leurs #Reflections et visionner tous les autres clichés. Une rubrique du site web mondial de Ray-Ban est quotidiennement actualisée avec les #Reflections générés par les utilisateurs. Chacun d’entre eux possède un compte #Reflections personnel où stocker ses œuvres d’art, avec Ray-Ban dans le rôle du curateur.

Lancé cette année, le concept numérique mondial a suscité un vif intérêt. Récompensé par un FWA du jour le 15 mars, le concept a été présenté sur des sites web et des blogs de premier plan, notamment Contagious, Marketing Land, Adformatie et Creativity Online.

Téléchargez l'appli pour iOS et pour Android.

Credits

Client—Ray-Ban (Luxottica)
Global Director of Social Media and Digital Innovation—Nathan Gray
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design & Development—Thomas Heylen, Simon Pertz, Diederik Van Hoorebeke
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers

De Lovie Awards is het Europese zusje van de internationale jaarlijkse Webby Awards. Op 13 oktober werd de Ray-Ban #Reflections app bekroond met niet minder dan 4 Lovie Awards, allen in de hoofdcategorie ‘Mobile’:

- 2 Zilveren awards in de subcategorie Mobile: Lifestyle en Social: Best use of photography

- 1 Bronzen award in de categorie Mobile: Best User Experience

- 1 People's Lovie Award in de categorie Mobile: Lifestyle

Ray-Ban #Reflections laat je toe unieke foto’s te maken met een custom-made double exposure functie. Je kan je eigen creaties vervolgens bewerken met de tools in de app en tenslotte deel je jouw foto op het Ray-Ban #Reflections platform online. Online vind je inspirerende visuele verhalen en reflecties van een hedendaagse digitale levensstijl van fans en friends van het brillenmerk. De user-generated content wordt door Ray-Ban ook effectief gebruikt in online communicatie, en werd o.a. ook gebruikt als visueel communicatie-element in de flagship store in Londen, de backstage van het Lollapalooza festival en andere creatieve touch-points van het merk. 

Belgisch bureau Gents was verantwoordelijk voor het concept en de uitvoering. Het interactieve bureau stond in voor de volledige A tot Z realisatie van dit mobile concept en het online platform. 

Het wereldwijde digitale concept #Reflections werd eerder dit jaar gelanceerd en kreeg al aandacht op diverse online blogs en nieuwssites. Ook won het al een FWA. De app werd (zowel iOS als Android) al bijna 100.000 keer gedownload, telt meer dan 50.000 geregistreerde gebruikers en leverde al duizenden reflecties op!

Download de app voor iOS en Android.

Credits

Client—Ray-Ban (Luxottica)
Global Director of Social Media and Digital Innovation—Nathan Gray
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Concept—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design & Development—Thomas Heylen, Simon Pertz, Diederik Van Hoorebeke
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Coordinator—Magali Deckers

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