gents

We are looking for a digital designer, an account manager & a motion designer!

Gents unravels the mystery surrounding the exhibition 'Haute Lecture by Colard Mansion' in the Bruges Groeningemuseum

Gents ontrafelt het mysterie rond de tentoonstelling 'Haute Lecture by Colard Mansion' in het Brugse Groeningemuseum

Gents perce le mystère autour de l'exposition « Haute Lecture by Colard Mansion » au Groeningemuseum à Bruges

English

To promote the latest Musea Brugge art exhibition ‘Haute Lecture by Colard Mansion’, Gents is transforming the mystery surrounding printer & publisher Colard Mansion into an eye-catching campaign. It converts Mansion’s luxury ‘haute lecture’ and aura of mystery into ‘haute advertising’, as it were.

The campaign’s focal point is a dramatic black and white image of a man representing Colard Mansion standing in the shadows and holding a mesmerising historic book. The play with light and dark brings the mysteries and secrets surrounding Colard Mansion’s life and work to life and at the same time highlights the glory days of the printing industry in the 15th century. Gents used one of the actual books shown at the exhibition in the photo shoot.

The visual is translated into print ads, flyers, bus wraps and social content. Gents turns the static image into ‘thumb-stopping’ animated banners revealing Colard Mansion. The campaign is supported by outdoor posters, social advertising and a SEA campaign urging people to spend a day in the world of printing in 15th-century Bruges.

Gents builds on its previous successes for Musea Brugge, such as the exhibition on Pieter Pourbus & The Forgotten Masters, which reinvented classical paintings and brought them to life from the unknown into the 21st century.

Visit the exhibition at Groeningemuseum in Bruges until 03 June 2018.

CREDITS

Om de tentoonstelling ‘Haute Lecture by Colard Mansion’ van Musea Brugge te promoten, vertaalt Gents het mysterie rond printer en uitgever Colard Mansion in een opvallende campagne. De luxueuze ‘haute lecture’ van Mansion en het mysterieuze aura dat hier onlosmakelijk mee verbonden is, wordt omgezet in ‘haute advertising’.

Centraal in de campagne staat een dramatische zwart-wit visual met een man die Colard Mansion voorstelt. Hij treedt uit de schaduw en houdt een raadselachtig historisch boek vast. Het spel van licht en donker brengt de mysterieuze geheimen van Colard Mansion en zijn werk tot leven en werpt de schijnwerpers op de glorieuze dagen van de printindustrie in de vijftiende eeuw. Gents gebruikte tijdens de fotoshoot één van de echte boeken uit de tentoonstelling.

Deze visual wordt vertaald in print ads, flyers, busstickers en social content. Gents zet het statische beeld ook om in animated banners waarin Colard Mansion uit het duister treedt. De campagne wordt ondersteund door outdoor posters, social advertising en een SEA campagne die mensen aanzet om een dag te spenderen in de printwereld van het vijftiende eeuwse Brugge.

Gents werkte vorig jaar ook samen met Musea Brugge ter promotie van de tentoonstelling ‘Pieter Pourbus en de vergeten meesters’, waar klassieke schilderijen een nieuwe dimensie kregen en zo in de 21ste eeuw werden gebracht.

Bezoek de tentoonstelling in het Groeningemuseum in Brugge tot 3 juni 2018.

CREDITS

Afin de promouvoir la dernière exposition d'art en date de Musea Brugge, « Haute Lecture by Colard Mansion », Gents convertit le mystère autour du peintre et éditeur Colard Mansion en une campagne accrocheuse. La « haute lecture » luxueuse et l'aura du mystère de Mansion sont en quelque sorte transformées en « haute publicité ».
 
Le point central de la campagne est une photographie théâtralisée en noir et blanc d'un homme incarnant Colard Mansion se tenant debout dans l'ombre avec un manuscrit fascinant dans les mains. Le jeu d'ombre et de lumière ressuscite les mystères et les secrets qui entourent la vie et l'œuvre de Colard Mansion et, dans le même temps, met en valeur les beaux jours de l'industrie de l'imprimerie au XVe siècle. Pour réaliser sa séance photo, Gents a emprunté l'un des livres actuellement présentés dans l'exposition.
 
L'image a ensuite été utilisée pour des imprimés publicitaires, des flyers, des affiches de bus et sur les réseaux sociaux. Gents a transformé cette photographie statique en bannières animées faisant apparaître Colard Mansion. La campagne est relayée par des affiches dans la rue, de la publicité sur les réseaux sociaux ainsi qu'une campagne SEA incitant les gens à se plonger pendant une journée dans l'univers de l'imprimerie dans la Bruges du XVe siècle.
 
Gents s'appuie sur ses précédents succès pour Musea Brugge, comme l'exposition consacrée à Pieter Pourbus et aux maîtres oubliés, qui a réinventé les peintures classiques et les a enfin fait ressurgir de l'ombre au XXIe siècle.
 
Exposition à visiter au Groeningemuseum à Bruges jusqu'au 3 juin 2018.

CREDITS

Media

Download zip gents-unravels-the-mystery-surrounding-the-exhibition-haute-lecture-by-cola