gents

We are looking for an interactive designer & creative strategist! Apply now!

Gents tells a quirky fable about the peculiar origin of Alpro’s new plant-based ice cream

Gents animeert ontstaan van Alpro’s nieuwe ice cream

Gents dévoile une histoire originale pour présenter l’origine de la nouvelle glace végétale Alpro

English

To stir up excitement about Alpro’s flavoursome addition to the freezer compartment, Gents created a quirky fable starring the brand’s adorable mascottes, each representing a plant-based ingredient. The story takes off on an icy plane in full animation mode whereafter the peculiar origin of Alpro’s new plant-based ice cream is revealed. As soon as the heroes leave their cold habitat the commercial switches to real-life animation for the tasty discovery of Alpro’s new plant-based ice cream. 

Alpro’s new & delicious plant-based ice cream made from nature’s most tasty ingredients has just hit the UK market this summer and the rest of Europe will follow. The content is rolled out across Europe through different media.

About Alpro

Alpro is the European pioneer and market leader in soy-based drinks and food products (margarines, desserts, plant-based alternatives on yoghurt and cream) and has extended its range with drinks made of almonds, hazelnuts, rice, oats and coconut. Alpro products are marketed under the brands Alpro® and Provamel®.

Alpro, with its head office in Ghent, Belgium, currently has over 1100 employees in Europe and three production facilities in Belgium, France and the United Kingdom. Alpro markets its products in the whole of Europe and continues its strong growth with a turnover of 522 million EUR (US GAAP) (555 million EUR - IFRS) in 2016.

For more information go to www.alpro.com

Credits

Belgisch interactief bureau Gents ontwikkelde een campagne met een originele twist in de verhaallijn voor de launch van Alpro’s nieuwe plant-based ice cream range. Centraal staat een cartoonesk verhaal dat met een knipoog het ontstaan van Alpro’s nieuwste plant-based ice cream onthult.

Alpro lanceert een nieuw gamma aan plant-based ice cream. En om deze uitbreiding van het merk naar het diepvriesvak te communiceren, creëerde Gents een campagne die met een knipoog de unieke ontstaansgeschiedenis van Alpro’s nieuwe plant-based ice cream communiceert. 

In de hoofdrol: Alpro’s überschattige mascottes die elk een specifiek plant-based ingrediënt vertegenwoordigen. De spot start alsof je naar een nieuwe animatiefilm kijkt, in full-animation modus, maar halverwege komt de aap uit de … diepvries, en switchen we naar real-life voor de ontknoping en een intens moment van heerlijk genieten. 

Alpro’s nieuwe plant-based ice cream, gemaakt van plantaardige ingrediënten, verschijnt deze zomer eerst op de Engelse markt. De rest van Europa volgt snel. De content wordt gaandeweg uitgerold over heel Europa, langs verschillende mediakanalen, waaronder televisie, POS en online.

Over Alpro

Alpro is de Europese pionier en marktleider in dranken en voedingsproducten (margarines, desserts, plantaardige alternatieven voor yoghurt en room) gebaseerd op soja en heeft zijn range uitgebreid met drinks gemaakt van amandelen, hazelnoten, rijst, haver en kokosnoten. Alpro producten zijn gekend onder de merken Alpro® en Provamel®.

Alpro, met hoofdkantoor in België, Gent, heeft momenteel meer dan 1100 werknemers in Europa en heeft drie productiefaciliteiten in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Alpro commercialiseert zijn producten in heel Europa, realiseerde een omzet van 522 miljoen EUR (US GAAP) (555 miljoen EUR - IFRS) in 2016 en zet zijn sterke groei voort. 

Voor meer informatie, ga naar www.alpro.com

Credits

Afin de vous donner envie de goûter cette savoureuse nouveauté d’Alpro au rayon surgelés, Gents a créé un récit original qui met à l’honneur les adorables mascottes de la marque, représentant chacune un ingrédient d’origine végétale. L’histoire commence sur une plaine gelée, réalisée entièrement en images d’animation, après quoi l’origine particulière de la nouvelle glace végétale Alpro est révélée. Dès que les héros quittent leur habitat de glace, le spot passe en images réelles et présente les nouvelles glaces végétales Alpro.

Fabriquées avec les ingrédients les plus savoureux qu’offre la nature, les nouvelles glaces Alpro viennent d’être commercialisées au Royaume-Uni et s’apprêtent à conquérir le reste de l’Europe. Le contenu est déployé dans toute l’Europe via différents médias.

À propos d’Alpro

La société Alpro est pionnière et leader du marché des boissons et aliments (margarines, desserts, alternatives végétales au yaourt et à la crème) à base de soja à l’échelle européenne. Elle a récemment élargi sa gamme de produits en proposant des boissons à base d’amandes, de noisettes, de riz, d’avoine et de noix de coco. Les produits Alpro sont connus sous les marques Alpro® et Provamel®.

Alpro, dont le siège se trouve à Gand en Belgique, emploie à l’heure actuelle plus de 1 100 collaborateurs en Europe et dispose de trois unités de production en Belgique, en France et au Royaume-Uni. La société commercialise ses produits dans toute l’Europe, a réalisé un chiffre d’affaires de 522 millions d’euros (US GAAP) (555 millions EUR - IFRS) en 2016 et continue chaque jour son ascension. 

Pour plus d’informations, surfez sur www.alpro.com

Credits

Media

Download zip gents-tells-a-quirky-fable-about-the-peculiar-origin-of-alpros-new-plant-ba