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Gents takes Lotus Bakeries on another (digital) camping trip!

Gents emmène de nouveau Lotus Bakeries faire du camping (numérique)!

Gents en Lotus Bakeries gaan weer samen op (digitaal) kamp!

English

GHENT - After the success of the online loyalty platform ‘Lotus op Kamp’ in 2016, Gents and Lotus Bakeries decided to repeat their digital journey this year.

Last year, Gents developed the online Lotus op Kamp loyalty platform, an easy-to-use and transparent website that encourages Belgian youth movements to collect codes for a free Lotus Speculoospasta treat during their annual summer camp.  

Gents is giving a twist to the media part this year by focussing on smart social advertising and targeted content. This way, fans and friends of every youth movement can create their own ‘Lotus Op Kamp’ media kit via the campaign website. These easy-to-use tools encourage family and friends to collect codes for them.

A smart social media campaign gives the youth movements tips and tricks on how to encourage people to save the codes. Just a few weeks after the official launch, the campaign is already a success with more than 1000 active subscribers!

Credits

Client—Lotus Bakeries
Marketing Lotus Bakeries—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

GAND - Après le succès de la campagne de fidélité en ligne « Lotus au camp » en 2016, Gents et Lotus Bakeries ont décidé de renouveler l'expérience cette année.

Gents avait développé la plateforme en ligne « Lotus au camp », un site transparent et convivial qui encourage les mouvements de jeunesse belges à collecter des codes pour obtenir du Speculoos à tartiner Lotus gratuit pour leur camp d’été.  

Cette année encore, Gents a imprimé sa marque sur l’aspect média avec une stratégie axée sur la publicité sociale intelligente et le contenu ciblé. De cette manière, les membres et les sympathisants de chaque mouvement de jeunesse peuvent créer leur propre kit numérique « Lotus au camp » via le site web de la campagne. Grâce à ces outils faciles à utiliser, ils incitent leurs proches à collecter des codes pour eux.

Une campagne intelligente sur les réseaux sociaux donne des trucs et astuces aux mouvements de jeunesse pour les aider à encourager les gens à épargner ces codes. Lancée il y a quelques semaines seulement, elle rencontre déjà un franc succès avec plus de 1 000 participants actifs !

Credits

Client—Lotus Bakeries
Marketing Lotus Bakeries—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

GENT - Na het succes van de online loyalty campagne Lotus op Kamp in 2016 gaan Gents en Lotus Bakeries weer samen op digitale kampeertrip.

Vorig jaar ontwikkelde Gents het online Lotus op Kamp spaarplatform, een easy-to-use spaarwebsite waar Belgische jeugdbewegingen worden aangespoord om digitale codes te sparen voor gratis Lotus Speculoospasta op hun jaarlijkse zomerkamp.  

Gents geeft ook dit jaar een twist aan het medialuik door middel van smart social advertising en targeted content. Zo kunnen fans en vrienden van elke jeugdbeweging hun eigen Lotus op Kamp mediakit maken op de campagnewebsite. Met behulp van deze easy-to-use tools kunnen ze familie en vrienden oproepen om mee te sparen.  

Een slimme social media campagne geeft de spaarders tips & tricks om mensen aan te sporen om mee te sparen. De actie is nog maar enkele weken van start gegaan, maar is nu al een succes met meer dan 1000 actieve spaarders! 

Credits

Client—Lotus Bakeries
Marketing Lotus Bakeries—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

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