gents

Gents’ Switch The Channel concept awarded FWA of the Day

'Switch The Channel' concept van Gents wint 'FWA of the Day'

Le concept 'Switch The Channel' de Gents récompensé par un FWA du Jour

English

Interactive boutique agency Gents developed ‘Switch the Channel’ as part of the launch of the pop-up concept store of Nightingale. The concept has been awarded FWA of The Day for 11 May 2017.

‘Switch the Channel’ is a disruptive interactive platform where fans are invited to immerse themselves into the self-generated digital world that puts a contemporary twist on old school. It is essentially an online TV channel that can be completely controlled by smartphone and showcases the future of retail across the domains of fashion, design and food. Your phone is transformed into a digital remote control switching between live feeds at the stores in Antwerp and Berlin, user-generated content harvested from social media and previews of the latest retail trends in fashion, design and food.

FWA is an industry-recognized award programme showcasing projects that combine cutting-edge technology with inspirational ideas so as to lead the way for future generations.

Find out more here: http://www.thefwa.com/cases/nightingale-switch-the-channel
Check out the site: http://swtc.shop

CREDITS

Het interactieve bureau Gents creëerde ‘Switch the Channel’ in het kader van de launch van de pop-up conceptstore van Nightingale. Het concept werd op 11 mei bekroond met een FWA of the Day award.

‘Switch the Channel’ is een interactief platform waar je jezelf kan onderdompelen in een old school digitale wereld met hedendaagse twist. Het is een online televisiekanaal dat via smartphone bediend kan worden en je een glimp toont van de toekomst van mode, design en food. Je smartphone functioneert als digitale afstandsbediening en laat je switchen tussen de live feed van de winkels in Antwerpen en Berlijn, user-generated content van social media en previews van de laatste trends binnen mode, design en food.

FWA is een toonaangevende award binnen de industrie. Het bekroont projecten die vooruitstrevende technologieën met innovatieve ideeën combineren en biedt inspiratie aan de volgende generatie van creatieve talenten.

Meer info: http://www.thefwa.com/cases/nightingale-switch-the-channel
Bekijk de site: http://swtc.shop

CREDITS

L'agence publicitaire interactive Gents a développé « Switch the Channel » dans le cadre du lancement du concept store éphémère de Nightingale. Ce concept a été récompensé par un FWA du jour le 11 mai 2017.

'Switch the Channel' est une plateforme interactive révolutionnaire où les fans sont invités à s'immerger dans un monde numérique autogénéré mélangeant « old school » et touches modernes. Il s'agit essentiellement d'une chaîne de télévision en ligne que l'on peut entièrement contrôler à partir d'un smartphone et qui présente le futur de la vente dans les domaines de la mode, du design et de l'alimentation. Votre téléphone se transforme alors en télécommande numérique zappant entre les images en temps réel des caméras des magasins d'Anvers et de Berlin, des contenus générés par les utilisateurs des réseaux sociaux et un aperçu des dernières tendances de vente dans l'univers de la mode, du design et de l'alimentation.

Les FWA sont un programme de récompenses reconnu par le secteur et conçu pour offrir une vitrine aux projets qui utilisent une technologie de pointe et s’inspirent d’idées stimulantes pour ouvrir la voie aux générations futures.

Découvrez-en plus sur http://www.thefwa.com/cases/nightingale-switch-the-channel
Consultez également le site: http://swtc.shop

CREDITS

Media

Download zip gents-switch-the-channel-concept-awarded-fwa-of-the-day