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GENTS AND RAY-BAN ENCOURAGE FANS TO UNPLUG

GENTS ET RAY-BAN ENCOURAGENT LES FANS À SE DÉCONNECTER

DIGITAAL UNPLUGGEN MET GENTS EN RAY-BAN

English

WHAT? 
Belgian-based  interactive boutique agency, Gents is proud to announce the launch of its latest digital creation for Ray-Ban, all about disconnecting with the digital world and reconnecting with reality.

CAMPAIGN TITLE

#ITTAKESCOURAGE to Unplug.

CAMPAIGN LINK

http://www.ray-ban.com/usa/courage/unplug/experience

This global digital campaign will go live across all social channels, helping Ray-Ban fans find the courage to be a part of the #ItTakesCourage campaign.

CAMPAIGN ESSENCE
FoMO. It’s real! And it takes courage to enforce a break from our overly connected lives without the fear of missing out. As a form of micro social experiment, Ray-Ban invited 7 brave online influencers from all over the world and challenged them to go on a digital detox. For 48 hours, they left their followers behind and flew to Pocahontas County, West Virginia, USA. A place with everything anyone could possibly ask for. Except WiFi! Ray-Ban captured their experiences and created highly relatable micro-documentaries, fit for social media.

MORE DETAILS
A Brazilian vlogger, Dutch model, American music photographer, British DJ, South-African photographer, Chinese entrepreneur and Italian digital artist took on the challenge.

Via a series of micro-documentaries, we follow this group of unplugged volunteers and their struggle with daily life offline, fraught with awkward silences and the ever-present fear of missing out on life without social media. Watch what happens when we put 7 strangers together, people whose lives heavily depend on all things digital, and take away their phones!

Viewers at home can take part in the challenge as well. By answering questions (from a “chat bot”), Ray-Ban fans can test just how unplugged they are. With the possibility of winning a Ray-Ban unplug kit, fans are encouraged to leave behind their digital lifestyle… (for a little while at least.)

CONTACT
For more background information on the campaign, the influencers or Ray-Ban: contact press@gents.be

#ItTakesCourage
Courage isn’t just about having the guts to jump out of a plane, go on stage, or get down on one knee. Being courageous is owning that moment and accepting yourself for who you are, warts and all. Remember learning to ride a bike? The fear when you thought you might fall, and then that feeling when you didn’t? Yeah. That. Over the next six months, discover six courageous acts on ray-ban.com that inspire and encourage all kinds of courage. It’s easy enough to coast through life without breaking a sweat, but deep down we know that life begins at the limits of your comfort zone.

CREDITS
Client—Ray-Ban
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Magali Deckers
Creative—Tim Helsen, Sander Vanermen
Graphic Designer—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere
Digital Designer—Simon Pertz
Agency Producer—Aygül Sonkaya
Production company—Photoplay
Executive Producer—Mitchel Elsen
Director—Blake Farber
DOP—John Engström
Video Editor—Simon Pertz
Video Editor—Joris Willems

DE QUOI S'AGIT-IL ?
Gents, une agence publicitaire interactive implantée en Belgique, est fière d'annoncer le lancement de sa dernière création numérique pour Ray-Ban. L'idée centrale ? Il faut se déconnecter du monde numérique pour se reconnecter au monde réel.

TITRE DE LA CAMPAGNE

#ItTakesCourage to Unplug.

LIEN DE LA CAMPAGNE

http://www.ray-ban.com/france/courage/unplug/experience

Cette campagne numérique internationale sera diffusée sur tous les réseaux sociaux afin d'aider les fans de Ray-Ban à trouver le courage de prendre part à la campagne #ItTakesCourage.

ESSENCE DE LA CAMPAGNE
Le syndrome FoMO est bien réel. Et il faut du courage pour mettre nos vies hyper connectées sur pause sans craindre de rater quelque chose. En guise d'expérience microsociale, Ray-Ban a demandé à 7 influenceurs du web courageux provenant du monde entier de renoncer à leurs écrans le temps d'une détox numérique. Pendant 48 heures, ils ont abandonné leurs suiveurs pour rejoindre le comté de Pocahontas dans l'État américain de Virginie occidentale. Un endroit qui offre toutes les modernités... à l'exception du Wi-Fi ! Ray-Ban a immortalisé leur expérience, créant ainsi des microdocumentaires adaptés aux réseaux sociaux dans lesquels de nombreuses personnes pourront se reconnaître.

PLUS DE DÉTAILS
Une vlogueuse brésilienne, un mannequin néerlandais, une photographe musicale américaine, un DJ britannique, un photographe sud-africain, un entrepreneur chinois et un artiste numérique italien ont relevé le défi.

Via une série de microdocumentaires, nous suivons ce groupe de volontaires déconnectés et leur quotidien « hors ligne », rempli de silences gênants et marqué par la crainte omniprésente de rater quelque chose sans accès aux réseaux sociaux. Découvrez ce qu'il se passe quand on réunit 7 étrangers extrêmement dépendants des appareils numériques et qu'on leur enlève leur téléphone !

Le public peut également relever le défi. En répondant à une série de questions (via un « chat bot »), les fans de Ray-Ban peuvent tester leur degré de connexion. En ayant la possibilité de remporter un kit de déconnexion Ray-Ban, ils sont encouragés à abandonner leur mode de vie numérique… (pour quelque temps en tout cas).

CONTACT
Pour en savoir plus sur la campagne, les influenceurs ou Ray-Ban, envoyez un e-mail à press@gents.be

#ItTakesCourage
Le courage, ce n’est pas que pour sauter en parachute, monter sur scène ou mettre un genou à terre. Être courageux, c’est vivre l’instant présent et s’accepter soi-même pour ce qu’on est, avec ses défauts. Vous vous souvenez lorsque vous avez appris à faire du vélo ? La peur de tomber et puis cette sensation quand vous avez réussi à pédaler ? Voilà. C’est ça. Au cours des six prochains mois, sur ray-ban.com, découvrez six actes de courage pour vous donner l’envie et la force d’oser. C’est facile de vivre sans prendre de risques, mais au fond, on sait que la vraie vie commence quand on sort de notre petit confort habituel.

CREDITS
Client—Ray-Ban
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Magali Deckers
Creative—Tim Helsen, Sander Vanermen
Graphic Designer—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere
Digital Designer—Simon Pertz
Agency Producer—Aygül Sonkaya
Production company—Photoplay
Executive Producer—Mitchel Elsen
Director—Blake Farber
DOP—John Engström
Video Editor—Simon Pertz
Video Editor—Joris Willems

WAT?
Belgisch interactief bureau Gents lanceert haar nieuwste digitale creatie voor Ray-Ban wereldwijd. Gents stuurde zeven bekende online influencers van over de hele wereld naar de Radio Free Zone in de Verenigde Staten voor een opmerkelijke digital detox - cold turkey. 

CAMPAGNE TITEL
#ITTAKESCOURAGE to Unplug

CAMPAGNE LINK

http://www.ray-ban.com/usa/courage/unplug/experience

Deze globale digitale campagne is born for social, leeft op diverse kanalen van Ray-Ban en activeert Ray-Ban fans met herkenbare micro-content.

Essentie van de campagne
FoMO ofte ‘The fear of missing out’! Als sociaal micro-experiment nodigde Ray-Ban zeven online influencers van over de hele wereld uit voor een onverwacht experiment. Een digitale detox voor een periode van 48 uur. 

De connection-addicts kwamen nietsvermoedend aan in Pocahontas County, West Virginia, USA. Een prachtige plek die alles heeft wat je maar kunt wensen - alles behalve WiFi! 

Voor 48 uur gingen de online superstars unplugged. Met digitale verlatingsangst in de ogen namen de online superstars afscheid van hun volgers. Ray-Ban legde hun ervaringen vast en creëerde herkenbare micro-documentaires over rusteloos grijpen naar smartphones en intermenselijke transformaties.

Campagne details
Een Braziliaanse vlogster met meer dan een miljoen dagelijkse volgers, een Nederlands-Italiaanse Instagram-personality met de looks van Casanova himself, een Amerikaanse muziekfotografe, een Britse electro DJ, een Zuid-Afrikaanse interactieve art-director, een Chinese internet-ondernemer en een Italiaanse digitale artiest namen de uitdaging aan. Zeven jonge wolven die normaal gesproken 24/7 connected zijn, krijgen nu een digitale detox - cold turkey.

Via een serie van micro-documentaires, interactieve content en social posted quotes, volgden we deze vrijwillige unpluggers en hun dagelijkse strijd met het offline leven vol pijnlijke stiltes en het gemis van sociale media.


CONTACT
Voor meer informatie over de campagne of de Ray-Ban influencers: contacteer press@gents.be

#ItTakesCourage
Moed is niet enkel de ballen hebben om uit een vliegtuig te springen of een andere gekke daad. Moedig zijn is jezelf accepteren voor wie je bent, met fouten en tekortkomingen. Het is jezelf overwinnen. Beter en sterker zijn dan jezelf. Moed is doorgaan, met vallen en opstaan. Ray-Ban wil dat soort moed stimuleren. Als een merk voor lefgozers en durvers, voor zij die zich niet wegsteken achter excuses. In 6 ‘acts of courage’ op ray-ban.com moedigt het merk iedereen aan om moedig te zijn. Met content die inspireert en activeert. 

CREDITS
Client—Ray-Ban
Agency—Gents
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Magali Deckers
Creative—Tim Helsen, Sander Vanermen
Graphic Designer—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere
Digital Designer—Simon Pertz
Agency Producer—Aygül Sonkaya
Production company—Photoplay
Executive Producer—Mitchel Elsen
Director—Blake Farber
DOP—John Engström
Video Editor—Simon Pertz
Video Editor—Joris Willems