gents

Gents and Lotus Bakeries go camping on social media

Gents et Lotus Bakeries font du camping... en ligne

Gents en Lotus zetten samen social media campagne op

English

GHENT - Interactive creative agency Gents takes Lotus Bakeries on a digital camping trip with a smart and well-designed loyalty campaign to increase awareness of Lotus Speculoospasta, one of the brand’s most popular products.

Gents created a transparent and easy-to-use online platform as a key element of Lotus Bakeries’ annual ‘Lotus Op Kamp’ campaign. Youth movements across Belgium are encouraged to collect codes for a Lotus Speculoospasta treat during their yearly summer camp. Fans and friends can show their sweet love by digitally donating the codes, found on Lotus Speculoospasta and on the Lotus pastry range, to a youth movement of their choice. 

With a strategy focussing on smart social advertising and targeted content, Gents also added a little twist on the media part. The core driver of the campaign is a crowdsourced digital DIY/DTP kit where fans and friends of each youth movement can create their own ‘Lotus Op Kamp’ media kit to share the love for their youth movement and Lotus Speculoospasta on social channels.  

Credits 

Client—Lotus Bakeries
Marketing Director Belgium—Sabien Dejonckheere
Marketing Manager—Vanessa Pin
Marketing Assistant Digital mkt—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

GAND – L’agence de communication interactive Gents emmène Lotus Bakeries faire du camping numérique en organisant une campagne de fidélité astucieuse et bien conçue visant à accroître la notoriété du Speculoos à tartiner Lotus, l’un des produits les plus populaires de la marque.

Dans le cadre de la campagne annuelle « Lotus au camp » de Lotus Bakeries, Gents a créé une plateforme en ligne transparente et conviviale. L’objectif de cette campagne ? Inciter les mouvements de jeunesse de tout le pays à collecter des codes pour obtenir du Speculoos à tartiner Lotus gratuit pour leur camp d’été. Leurs sympathisants sont également invités à faire don de ces codes figurant sur les pots de Speculoos à tartiner Lotus et l’assortiment de pâtisseries Lotus. 

Avec une stratégie axée sur la publicité sociale intelligente et le contenu ciblé, Gents a aussi imprimé sa marque sur l’aspect média. Le moteur de la campagne est en effet un kit numérique participatif permettant aux membres et aux sympathisants de chaque mouvement de jeunesse de réaliser leur propre matériel de promotion afin de partager leur amour pour leur organisation et le Speculoos à tartiner Lotus sur les réseaux sociaux.  

Credits 

Client—Lotus Bakeries
Marketing Director Belgium—Sabien Dejonckheere
Marketing Manager—Vanessa Pin
Marketing Assistant Digital mkt—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

GENT - Creatief bureau Gents neemt Lotus Bakeries mee op een digitale kampeertrip met een slimme loyalty campagne online. De campagne op social media focust op het verhogen van awareness voor Lotus Speculoospasta, één van de meest populaire Lotus producten, bij jeugdbewegingen.

Gents ontwikkelde een easy-to-use online gamification platform als key element van de jaarlijkse Lotus Op Kamp campagne. Belgische jeugdbewegingen worden aangespoord om digitaal codes te sparen voor gratis Lotus Speculoospasta op hun jaarlijkse zomerkamp. Fans en vrienden kunnen hun zoetjes steunen door aan hun favoriete jeugdbeweging digitaal codes te doneren, die terug te vinden zijn op Lotus Speculoospasta en het Lotus gebakassortiment. 

Met een strategie die focust op smart social advertising en targeted content voegt Gents een twist toe aan het medialuik. De core driver van de campagne is een crowdsourced digitale doe-het-zelf DTP-kit waarbij fans en vrienden van elke jeugdbeweging hun eigen Lotus Op Kamp media kit kunnen creëren. Met behulp van deze ‘home made’ tools kunnen ze hun liefde voor hun jeugdbeweging en Lotus Speculoospasta op social media etaleren. 

Credits

Client—Lotus Bakeries
Marketing Director Belgium—Sabien Dejonckheere
Marketing Manager—Vanessa Pin
Marketing Assistant Digital mkt—Veronique De Vliegher
Creative Director—Tim Helsen
Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere

Media

Download zip gents-and-lotus-bakeries-go-camping-on-social-media