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Gents and Aperol Spritz launch social summer activation #ItStartsWithAperolSpritz

Gents en Aperol Spritz starten de zomer met social media activatie #ItStartsWithAperolSpritz

Gents et Aperol Spritz lancent une campagne d’activation estivale à dimension sociale : #ItStartsWithAperolSpritz

English

As part of Aperol Spritz’s new global summer campaign, interactive agency Gents is launching an integrated media approach with a social twist, activating fans and friends to share good times together with Aperol Spritz.

#ItStartsWithAperolSpritz

With the tagline ‘It starts with Aperol Spritz’, the new summer campaign is rolled out across Europe, positioning Aperol as the catalyst for high-spirited moments with friends.

With an integrated media strategy focussing on above-the-line advertising, Gents aims to boost Aperol’s awareness and consideration this summer across Belgium. By using vibrant footage of fun and personal moments with friends, Gents creates an authentic feel across platforms.

ItStartsWithAperol.be

Gents adds a social twist to the media plan by launching an online activation that triggers fans and friends to share their ‘sparkling moments’ using a series of Aperol-branded GIFs, which can be found on the campaign website ItStartsWithAperol.be.

Every day for 50 days you can win an exclusive Aperol Spritz package, as the perfect start to memorable moments together. The contest encourages visitors to share a sparkling GIF in order to win the grand prize: 1 Aperol Spritz bottle, 2 Prosecco bottles, 6 Aperol Spritz glasses and 1 beach chair. 

Through an easy-to-use tool, fans and friends help to increase the online visibility of Aperol Spritz across the web. The activation is supported through a social media campaign and bannering.

Credits

Als onderdeel van Aperol Spritz’s nieuwe globale zomercampagne, lanceert interactief bureau Gents een geïntegreerd mediaplan met een social twist, dat fans en vrienden activeert om sprankelende momenten samen te starten én te delen, met Aperol Spritz.

#ItStartsWithAperolSpritz

Onder de tagline ‘It starts with Aperol Spritz’, wordt de nieuwe zomercampagne gelanceerd over heel Europa. Aperol Spritz wordt gepositioneerd als dé start en katalysator van sprankelende momenten, samen met vrienden.

Met een geïntegreerde mediastrategie, die focust op above-the-line advertising, boost Gents de awareness van Aperol in België. Door sprankelende beelden van leuke en persoonlijke momenten met vrienden te gebruiken, creëert Gents een authentiek zomergevoel over verschillende platformen.

ItStartsWithAperol.be

Gents voegt een social twist toe aan het mediaplan, met een online activatie die fans en vrienden triggert om hun ‘sprankelende momenten’ te delen, met unieke Aperol branded GIFs, via de campagnewebsite ItStartsWithAperol.be.

Vijftig dagen lang kunnen mensen iedere dag een exclusief Aperol Spritz pakket winnen, als dé perfecte start van heerlijke momenten samen. De wedstrijd boost bezoekers om een sprankelende GIF te delen en zo kans te maken op een Aperol Spritz pakket met 1 Aperol Spritz fles, 2 Prosecco flessen, 6 Aperol Spritz glazen en 1 strandstoel.

Met een enkele klik en een share helpen fans en vrienden de online visibiliteit van Aperol Spritz te vergroten. De activatie wordt ondersteund door een social media campagne en bannering.

Credits

Dans le cadre de la nouvelle campagne d’été mondiale d’Aperol Spritz, l’agence interactive Gents lance une approche média intégrée à dimension sociale. Le principe consiste à encourager les fans et les amis à partager de bons moments ensemble autour d’Aperol Spritz.

#ItStartsWithAperolSpritz

Avec le slogan « It starts with Aperol Spritz », la nouvelle campagne estivale est déployée aux quatre coins de l’Europe et présente Aperol comme la base et le moteur de moments passionnants entre amis.

Au travers d’une stratégie média intégrée et centrée sur la publicité « above the line », Gents attire l’attention et suscite l’intérêt de toute la Belgique pour Aperol. Gents montre des scènes amusantes et des moments intimes entre amis pour conférer un esprit authentique à toutes les plateformes.

ItStartsWithAperol.be

Gents ajoute une dimension sociale au plan média en lançant une campagne d’activation en ligne : les fans et les amis sont invités à partager leurs meilleurs moments à l’aide d’une série de GIF griffés Aperol et disponibles sur le site web ItStartsWithAperol.be.

Tous les jours pendant 50 jours, vous pouvez gagner un pack Aperol Spritz exclusif. Rien de tel pour passer d’excellents moments ! Pour gagner, les visiteurs sont invités à partager un GIF « pétillant ».

En jeu : un pack contenant 1 bouteille d’Aperol Spritz, 2 bouteilles de prosecco, 6 verres Aperol Spritz et 1 chaise de plage.

Grâce à un outil convivial, les amis et les fans contribuent à accroître la visibilité d’Aperol Spritz sur Internet. L’activation est appuyée par des bannières et une campagne sur les médias sociaux.

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